czwartek, 30 kwietnia 2015

Frywolitkowy narcyz i kołnierzyk - tatted lace daffodil and lace collar

Zrobiłam frywolitkowego narcyza w wersji zakładkowej. Ten żółty kwiatuszek powstał dawno temu na kwiatowe wyzwanie - długo sobie leżał czekając na wykończenie. Podwieszony na próbę do zakładki-łodyżki okazał się całkiem fajnie wyglądać.





Był do tego narcyza inny pomysł ( i nadal jest!) a na dodatek nawet zamierzałam podzielić się wzorem. (Jeśli jesteście chętni - piszcie!) To już następnym razem, bo mnie czas goni. Tak czułam że to tak będzie w tym miesiącu, planów było mnóstwo, i jakoś tak nie udały się..... część poprzekładam na następny miesiąc, bo szkoda marnować pomysły, ale ominęło mnie kilka fajnych wyzwań, na które zwyczajnie się nie wyrobiłam. Bardzo żałuję.
Najgorsze chyba jest to, że sama u siebie na blogu ogłaszałam wyzwanie z frywolitkami w ubraniach - i nie zdążyłam wykończyć spódnicy. Już prawie-prawie jest gotowa, ale do północy nie zdążę, nie mówiąc o zdjęciach....
Może mi zostanie wybaczone zgłaszanie się z jednodniowym opóźnieniem...?
   Za to niespodzianie zostałam poproszona o zrobienie koronkowego kołnierzyka na wymiar specjalnie do sukienki. Kołnierzyk został doszyty, więc chyba się kwalifikuje...?



Na drugim zdjęciu gotowy kołnierzyk, na pierwszym zdjęciu lepiej widać sukienkę i jak to w całości wygląda, za to koronka w trakcie przymiarki, nie skończona i przypięta szpilkami.
Wyszła bardzo skromna, elegancka maturalna sukienka. Gdybym szyła taką dla siebie, dekolt nie byłby tak bardzo przy szyi, ale generalnie efekt mi się podoba.
(tak na marginesie - sukienka ze sklepu, nie szyłam jej)
Co sądzicie o takich koronkowych kołnierzykach? Macie? Nosicie? Marzycie o takim?
Kiedyś myślałam, że są "babciowe" i dziwne. A teraz zaczynają mi się pojawiać na nie coraz to nowe pomysły. Chyba nie poprzestanę na tym i na poprzednim czarnym kołnierzyku ;-)

Byłabym zapomniała o banerkach ;-)

http://kreatywnybazarek.blogspot.com/2015/04/kwietniowe-wyzwanie-kwiatowe.htmlhttp://landoflaces.blogspot.com/2015/04/zadanie-13-wspolna-nauka-frywolitki-w.html

14 komentarzy:

  1. Beautiful Daffodil love your bookmark!

    OdpowiedzUsuń
  2. Narcyz bardzo ciekawy. Zawsze zachwyca mnie frywolitka w wersji przestrzennej, a u Ciebie jako zakładka do książki, jest bardzo zaskakujący, czyli całość bardzo mi się podoba. Co do kołnierzyka to jest bardzo klasyczny, chyba przez kolory, ale za to jego elegancja jest oczywista. Śliczny jest. Tak sobie myślę, że można by tutaj poeksperymentować z kolorami. I uważam również że jeżeli pokarzesz spódnicę dzień póżniej to się nic nie stanie, to przecież nasza zabawa/nauka i nie musimy być takie zasadnicze. To jeszcze raz: narcyz i kołnierzyk bardzo mi się podobają (na wzór oczywiście czekam) i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko co chciałam napisać można przeczytać już w komentarzu Justynki, więc nie będę się powtarzać, tylko dopiszę, że taki kołnierzyk zamierzam zrobić dla małej w kombinacji z granatem, ale co to będzie i kiedy?
    nie wiem, na razie rodzi sie w mojej głowie:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna zakładka ... zresztą frywolitki są moją ulubioną techniką i zawsze uwielbiam je oglądać ... naprawdę super . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żonkil jak marzenie, a kołnierzyk idealnie komponuje się z tak prostą sukienką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zakładka przecudna, w sam raz dla mola książkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żonkil jest przepiękny! Jestem pod wrażeniem :) a kołnierzyk świetny, bardzo pasuje :) frywolitki to dla mnie czarna magia - lubię je podziwiać... no i mam to szczęście posiadać swój komplecik zrobiony Twoimi zdolnymi łapkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I hope you do share your pattern for the daffodil - it is very lovely!

    OdpowiedzUsuń
  9. We frywolitce jeszcze długa droga przede mną, ale wzór już teraz mnie kusi ;) Przepiękny kwiat ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny zonkil a w wersji zakladkowej -rewelacja!
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakładka przestrzenna jest przecudna. Kwiatek jest uroczy i widzę, że wspomaga konkretną lekturę :)
    Kołnierzyk też jest śliczny - naprawdę to elegancko wygląda. bardzo lubię takie kołnierzyki, mam szydełkowy, który czasami noszę do czarnej sukienki. Nie wiem, czy z racji wieku mi już pasuje, czy już nie wypada ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Your flower is wonderful!!! :)
    And your collar is very elegant and beautiful!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Il narciso è meraviglioso. Spero tanto tu voglia condividere lo schema (anche dietro lauto pagamento!)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! That daffodil is really lovely :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...