czwartek, 26 marca 2015

Celtycka zielona bransoletka frywolitkowa - Green celtic tatted bracelet

Zielony kolor lubię, chociaż najulubieńszy nie jest. Zajmuje trzecie miejsce - po odcieniach turkusowo-morskich i niebieskościach. Zieleń to kolor na który patrzę z przyjemnością, chyba, że trafi się jakiś sztuczny świecący odcień. Trudno by było nie lubić zieleni, gdy się kocha spacery po lasach i łąkach, zioła i inne takie. Gdyby w Danusi zabawie nie było napisane, że blogi kulinarne się nie liczą, to bym zgłosiła swoją handmade sól sosnową ;-)
Zielony pięknie pasuje osobom rudym. Najpiękniejsze ubrania jakie wpadają mi w oko są zwykle w tym kolorze - i muszę się powstrzymywać, bo to, że dany ciuch jest w moim stylu i pasowałby mojej przyjaciółce Rudej Monice - nie znaczy niestety że ja będę w tym dobrze wyglądać. Niewiele jest odcieni zieleni, które mnie nie przytłaczają jaskrawością, nie gaszą nadmierną szarością i oliwkowością. Dlatego mam w szafie póki co jeden kawał materiału w fajnym zielonym odcieniu - czeka na swoją kolejkę do szycia. I miałam czapkę, ale kiedyś zostawiłam w autobusie :-(
Za to mam w pokoju stary kaflowy piec w zielonym kolorze, i dywan, a na dodatek lampkę z ceramicznym "brzuszkiem" idealnie pasującą do pieca ;-)
       W ramach zabawy w kolorki brałam pod uwagę dwie wersje - tą z szarością i żółcią, i tą prawie całkowicie zieloną. Róż i żółty to połączenie stanowczo nie dla mnie.
Szarość za mną chodziła, ale nijak nie mogłam połączyć jeszcze z dodatkową żółcią, więc stanęło na wersji zielonej z dodatkiem 5%...szarego. Taki kompromis.
 Jak już skończyłam, uświadomiłam sobie, że gdybym się pospieszyła o kilka dni, utrafiłabym z moją celtycką bransoletką na święto Irlandii...Wiecie, święty Patryk, koniczynki i inne takie.... Ale się spóźniłam.
     Wzór na bransoletkę jest dostępny tutaj. Prosty, ale czasochłonny, bo koronka układa się gęściej niż by się zdawało w trakcie pracy. Nie obcinajcie nitek przed przewleczeniem wstążki - może się okazać, że trzeba będzie dorobić jeszcze trochę. Polecam wszystkim kochającym frywolitki celtyckie - bardzo fajny efekt bez kombinowania.


Specjalnie wyszukałam do zdjęcia te pyszne, leśne koniczynki czyli szczawik zajęczy. Bransoletka bardzo mi się z nimi kojarzy i jak widać niemal wtapia się w tło.

Na koniec pytanie regulaminowe - co pasuje do koloru seledynowego.Oj, to zależy co rozumiemy przez seledynowy, bo jeśli wpisać w gugla, wyskakują różności od fosforyzującego awokado, poprzez pistację aż po miętę, a nawet turkus się trafi. Podobno jest to kolor powstały ze zmieszania jasnej zieleni z szarym. Czyli biały + zielony + trochę czarnego, lub koloru kontrastowego dla zieleni - czerwonego (żeby uzyskać szarość). Wniosek z tego, że pasują wszystkie powyższe składowe. Plus biel z czerwienią czyli róż (oj nieeee..no chyba że pastelowy, złamany szarością) Według mnie pasują też turkusowo-morskie kolory, ale też chłodne brązy i beże. Jednak pierwszym skojarzeniem pasującego koloru była szarość. Takie stonowane połączenie.
I byłabym zapomniała o banerku zabawy - bo zwykle ich nie wstawiam. Banerek według mnie jest akurat seledynowy ;-)

http://danutka38.blogspot.com/2015/03/cykliczne-kolorki-marzec.html

37 komentarzy:

  1. cudowna bransoletka:) piękny odcień (też lubię tą koniczynkę - fajnie gasi pragnienie, gdy nie ma pod ręką wody) śliczny celtycki wzór i super połączenie ze wstążeczką:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już myślałam, że jestem jedyną podskubującą zieleninę w lesie ;-) Fajnie! A wstążeczka jest konieczna - bez niej plecionka się nie trzyma.

      Usuń
  2. Piękna soczysta bransoletka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna. Podoba mi się wykończenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna bransoletka!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna bransoletka. Niby widziałam już ten wzór, ale u Ciebie, jak w całości i wykończone i pięknie pokazane jest śliczny. Może sobie taką poczynię? Tak, czy siak Twoja jest piękna i się trochę pozachwycam. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest urocza i pięknie się prezentuje. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się, bransoletka śliczna, zieleń soczysta, a tło zdjęcia rewelacyjne, wszystko razem cudne :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  8. Celtycka...cudnie się układają łuczki - i zielona - przepiękna!
    Podziwiam raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  9. Zielonego pieca kaflowego bardzo zazdroszczę. Chciałabym mieć.
    Tak piękna bransoletkę też. Śliczny wzór i tak pięknie przepleciony. No i świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudze chwalicie... Piec nadaje się do rozbiórki, nie grzeje i generalnie ruina.
      Bardzo mnie cieszy komplement dotyczący zdjęcia - staram się, i wciąż mam niedosyt.

      Usuń
  10. Przepiekna ta bransoletka , Uwielibiam frywolitkę więc wszystko co usupłane z kordonka podziwiam . A to soczysta zieleń doskonale wygląd.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna delikatna bransoletka:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietna! Połączenie z frywolitką jest niesamowite:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna bransoletka. Sól sosnowa mnie zaintrygowała, zaraz poszukam cóż to takiego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow bajeczna bransoletka.Podziwiam kunszt i wytrwałość

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiosna, ach, to ty... :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudeńko! :) rzeczywiście wygląda na pracochłonną, ale efekt jest tego wart ;)
    bardzo klimatyczna bransoletka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała,w cudnej zieleni ,jestem w niej zakochana ,a ni w ząb nie kumam jak się robi takie cudeńko.
    Miło,że jesteś w zabawie.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny zielony w tej cudnej barnsoletce widzę :) i bardzo ciekawa :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam frywolitkę i bardzo ją podziwiam. Przepiękna ta bransoletka,
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ładna bransoleteczka!

    OdpowiedzUsuń
  21. O Wow! tu nic nie trzeba dodawać, mnie podoba się ogromnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na tle zajęczej koniczynki bransoletka wygląda cudownie -pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ cudna bransoletka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Zachwycająca bransoletka ♥ pozdrawiam serdecznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolor zielony super!!! Podobają mi się celtyckie wzory, ale nie skusiłam się jeszcze. Może spróbuję. U Ciebie prezentuje się pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. ZAWSZE PODZIWIAM TAKIE PRACE!. Frywolitka dla mnie to czarna magia, ale piękna magia!

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękna, a szczawik jako dziecko uwielbiałam skubać w lesie i podjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Prześliczna! Idealna jako wiossenny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Prześliczna! Idealna jako wiossenny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  30. podoba mi sie w koniczynkach ! :-D

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo piękna bransoletka,jak na razie frywolitka jest dla mnie zagadką nie do rozwiązania ,więc tym bardziej podziwiam :))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...