wtorek, 3 lutego 2015

Serwetka serduszkowa 4 i 5 rządek - Heart doily 4 & 5 row.

Witajcie! Dziś z kilkudniowym poślizgiem prezentuję kolejny rządek serwetki, a właściwie dwa. Miało to wyglądać inaczej, ale po chyba pięciu podejściach stanęło na takim podwójnym rządku. Oba proste, na jedno czółenko i kłębek, ale obwodu przybywa, więc i pracy coraz więcej.
Bardzo jestem ciekawa, jak Wam idzie supłanie serwetek? Czy ktoś tworzy razem ze mną? Wychodzi Wam? Kiedyś już pokazywałam wzór na niewielką serwetkę, ale nie wiem czy ktokolwiek ją robił oprócz mnie? Teraz też nie wiem, jak Wam idzie, czy są jakieś problemy, czy się nie faluje lub nie ściąga.
Mam wrażenie, że ten rządek jest taki trochę ryzykowny - jeśli ściągacie łuczki słabiej niż ja - może się Wam zrobić koszyczek... Kolejny rządek będę się starała zrobić bardziej uniwersalny. W razie czego dajcie znać jeśli są jakieś problemy. Myślę, że mogłabym zmodyfikować tą serwetkę, ale wpadłam na to kiedy już miałam pół piątego rzędu i nie miałam siły robić kolejnego podejścia.
  Pewnie zauważyliście, że zdecydowałam się na pikotki. A jednak ;-) Patrząc na rządek drugi doszłam do wniosku, że pikotki oprócz dodawania uroku i utrudniania prasowania mają też funkcję bardzo techniczną. Sprawiają, że mocno ściągane długie łuczki nie wyginają się i lepiej się układają. Teraz po fakcie patrząc na rządek drugi widzę, że ma tendencje do krzywienia się, a pikotki by pomogły. Ot, nauka na przyszłość.
  Jeśli supłacie razem ze mną, dajcie znać jak to wychodzi. Jeśli będzie się marszczyło, to przerwijcie supłanie i napiszcie mi - zrobię inny wzór, bardziej elastyczny. W końcu nic nas nie goni, nie musimy koniecznie kończyć na Walentynki ;-)

Pattern to improve - please wait for better version


  EDIT:
Po porządnym rozprasowaniu serwetki doszłam do wniosku, że muszę zmienić 4+5 rządek bo jest za mały. Przepraszam za utrudnienia, lepiej poczekajcie na poprawioną wersję, bo ta może zniekształcać 3 rządek na łuczkach-trójkącikach do trójlistków - albo zrobi się Wam koszyczek. Aktualnie supłam lepszą wersję ale jeszcze trochę to zajmie. Pewnie się niecierpliwicie :-( Przepraszam, pospieszę się!

18 komentarzy:

  1. Dorotko ,dziękuję za instrukcję robienia przestrzennej frywolitki,napewno kiedyś podejdę do tematu.serduszkową wstawiłam ,niestety dalej jej nie robię bo zabrakło mi kordonka .Na pewno kiedyś zrobię tę małą serwetkę .Już sobie zapisałam schemat tylko muszę poszukać jakiegoś fajnego koloru .Dziękuję za wspólną zabawę i pomoc.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię:) Ale utknęłam na razie na pierwszych dwóch rzędach. W tym tygodniu mam zamiar nadgonić. Na razie wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna!!! Ja kupiłam książkę, z którą mam zamiar uczyć się supłać frywolitki. Zobaczymy kiedy się za to w końcu zabiorę??? ;)
    A Twoja serwetka jest mega piękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne, ale chyba mamy za mało umiejętności na takie hardcorove zabawy :)
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna! Na pewno kiedyś nauczę się frywolitki, czekam tylko za dopływem czasu;)
    Dziękuję za pomoc odnośnie ominięcia podpisywania się nazwiskiem. Tyle się mówi o bezpieczeństwie w sieci, a tu taki głupi wymóg :(
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. hej:) serwetka zapowiada sie pięknie!!
    zrobię ją tylko nie w tej chwili, chyba że doba mi sie naciągnie:)
    teraz serduszkowe wyzwanie mam na tapecie:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. I am on row 3! Lovely pattern. The middle (round 1) took a good while to make.

    OdpowiedzUsuń
  8. Is row 5 the last row? I'm ready for another??? Thank you so much.

    OdpowiedzUsuń
  9. This is very nice, I did not completely understand your were creating a beautiful doily with your heart. I now I wish I had started when you did. I will have to wait till next time, but will always check in to see how big this doily gets :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Planuję jeszcze rządek z 20 serduszkami, ale chyba muszę zmienić ten, generalnie brakuje mi czasu. Dzięki za wiadomość, że nie jesteście na bierząco, w takim razie chyba jednak zmienię, bo ten tutaj mi trochę ściąga całość.
    It will be 6 row with 20 hearts, but first I must change 5 row, because I not sure about it - it's a little bit too small. And I have'nt so much time for it...So It's great that you don't finished it yet :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. should I wait to start rows 4 and 5 then? I am ready to go forward! Thank you for whenever you can answer.

      My blog batatattat.blogspot.com you can see my doily, pink center and white rows 2 and 3.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Thank you, I see the edit to your post NOT to complete rows 4 and 5. I wait impatiently for new scheme but with understanding how busy people are. Your design is so beautiful! I think the center would look pretty as a bun cover / snood - I do not know if that will translate well, but I am saying in the hair to cover the knot of hair at the nape of the neck.

      Usuń
    4. Thanks for the inspiration, I did once such a thing with a different pattern, but I not show yet. It looks strange - my model have too short hair , not enough to fill bun cover.

      Usuń
  11. jakie to piękne! nigdy nie bawiłam się frywolitkami, ale prace takie jak ta zachęcają do nauki : )

    OdpowiedzUsuń
  12. The doily is looking very tempting. Looking forward to the new improved rounds :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. I love the look of this so far. I am waiting and look forward to your next round. Thank you for letting me follow
    '

    OdpowiedzUsuń
  14. I love the look of this so far. I am waiting and look forward to your next round. Thank you for letting me follow
    '

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...